Ce trebuie sa ofere clientului un content writer bun?
In urma cu cativa ani, agentiile de marketing au inceput sa promoveze companiile cu care colaborau sub forma unei nevoi masive de continut. Astfel, intr-un moment in care toata lumea publica online cat mai mult continut, Google a tras un semnal de alarma: exista prea mult continut si va incepe sa faca diferenta intre continutul de calitate si cel de umplutura, scris doar pentru SEO. Astfel, algoritmii Google s-au schimbat si acum se pune accentul mai mult pe calitate decat pe cantitate.
In urma acestei schimbari, multe persoane au renuntat la content writing deoarece nu mai era atat de usor sa redacteze continutul deoarece toti clientii au subliniat importanta calitatii. Companiile nu mai sunt dispuse sa plateasca pentru continut de umplutura ci se axeaza pe calitate, originalitate si captarea atentiei publicului, astfel incat sa ii atraga si sa ii convinga sa urmareasca postarile.
Care sunt cele mai importante atributii pe care le are un content writer?
Continutul trebuie sa aduca un plus de valoare unei companii, indiferent daca este vorba despre text, imagine, video, animatie etc. Drept urmare, un content writer foarte bun trebuie sa fie inzestrat cu o serie de calitati pentru a putea face diferenta si sa atraga atentia companiilor pentru a-i fi solicitate serviciile.
Cele mai importante atributii pe care le are un content writer sunt urmatoarele:
- Face research pentru a se familiariza cu website-ul clientului, brand-ul, produsele si serviciile promovate
- Face cercetare pentru a identifica publicul tinta
- Revizuieste continutul publicat de client
- Realizeaza un plan de content marketing
- Stabileste un plan editorial pentru blog si retelele de socializare
- Stabileste tipurile de continut care sunt necesare
- Realizeaza un plan de cuvinte cheie
- Prezinta planurile clientului in vederea aprobarii
- Se documenteaza pentru fiecare topic abordat
- Realizeaza elementele grafice specifice continutului
- Include link-uri relevante
- Publica continutul creat
- Coordoneaza sau implementeaza activitati de promovare
- Raspunde la comentarii sau intrebari din partea cititorilor
- Adapteaza continutul conform feedback-ului primit de la clienti
Ce trebuie sa ofere clientului un content writer bun?
O tendinta negativa care se observa la noi in tara si care incurajeaza content writing-ul mediocru este aceea ca multe companii apeleaza la serviciile acestora doar pentru o parte a intregului mix de continut. Cu alte cuvinte, sar peste prima etapa, cea de research si solicita content writerului doar sa redacteze articolele si sa le livreze. Insa, fara un plan bine conceput inca de la inceput un content writer nu stie exact daca tipul de continut pe care il livreaza aduce si rezultate. Astfel, datorita acestui lucru si relatia dintre content writer si client este una de scurta durata. Compania solicita continutul, content writer-ul livreaza si intrega colaborare se incheie in acest punct.
Relatia dintre client si content writer trebuie sa fie de durata, sa implice munca, research si sa aduca rezultate bune pe termen lung. Tocmai de aceea este important ca un content writer sa fie inzestrat cu o serie de calitati precum:
- Sa aiba cunostinte de strategie si planificare
- Sa stie sa faca o cercetare
- Sa fie bine organizat si pragmatic
- Sa fie orientat catre rezultate
- Sa aiba abilitati de scriere si interpretare
- Sa aiba cunostinte de baza in webdesign si editare grafica
- Sa aiba abilitati de lucru in echipa
- Sa aiba cunostinte avansate de marketing online
- Sa fie capabil sa foloseasca mijloacele de promovare online
- Sa aiba notiuni de baza in utilizarea WordPress
- Sa aiba cunostinte medii despre SEO
- Sa aiba o gandire creativa si echilibrata
- Sa aiba initiativa si sa propuna mereu idei noi
Asadar, nu este chiar usor sa fii un content writer bun si capabil sa livreze un serviciu complet de content marketing. Pentru a putea sa faca toate aceste lucruri este nevoie sa se pregateasca in mod constant, sa se documenteze, sa invete si chiar sa faca anumite cursuri pentru a putea sa se ridice la nivelul asteptarilor.