Integrarea copiilor cu nevoi speciale
Integrarea copiilor cu nevoi educationale speciale depinde de educatia copiilor tipici
Copii cu dizabilitati reprezinta o categorie aparte pentru care statul a dovedit de multe ori cat de nepregatit este pentru a le intampina nevoile, dar si sa faca integrarea lor mai usoara in societate. De cele mai multe ori acesti copii sunt marginalizati si se confrunta cu o multime de probleme atunci cand parasesc caminul.
Dizabilitatile nu se refera numai la probleme mintale sau boli deosebit de grave. Mai exista si categoria de copii care nu se pot deplasa decat cu ajutorul unui scaun cu rotile insa sunt perfect capabili de a intelege si asimila informatiile intocmai ca un copil normal. De cele mai multe ori, copii din aceasta categorie sunt inghesuiti in scolile speciale alaturi de colegii lor mai putin norocosi. Acest lucru se datoreaza faptului ca scolile normale sunt foarte putin pregatite pentru a putea primi astfel de copii in salile de clasa.
In cele mai multe dintre cazuri, daca nu chiar in toate, copii care nu sufera de un handicap grav nu sunt integrati in institutia de invatamant potrivita. Tocmai de aceea este necesar sa se intreprinda o serie de masuri care fac procesul de integrare mult mai facil pentru ambele parti.
[wp_ad_camp_2][wp_ad_camp_1]
Integrarea in institutii de invatamant cu predare normala a copiilor cu nevoie speciale
Integrarea in scoli a copiilor cu nevoi educationale speciale reprezinta de multe ori o misiune foarte grea pentru evaluatori, intrucat fiecare copil este aparte. Insa, chiar si daca este integrat intr-o institutie de invatamant cu predare normala, copilul se confrunta cu o multime de dificultati. Fie institutia nu are prevazute rampe speciale, fie conditiile pur si simplu nu permit prezenta unor astfel de copii in scoala.
[wp_ad_camp_3]
Educatorii si profesorii care predau in scoli au rolul de a pregati elevii care vor intra in contact cu copilul cu dizabilitati prin intermediul unor campanii de informare. De-a lungul procesului de integrare, comunitatea trebuie sa aiba intreg sprijinul fata de copilul cu dizabilitati, astfel incat totul sa fie mult mai usor.
Acest rol il are educatia incluziva care este o disciplina menita sa integreze copilul in scolile normale dar si in societate prin intermediul unor cursuri concepute astfel incat sa fie usor de parcurs si de inteles.
Modalitati de usurare a procesului de integrare in scoala normala a copilului cu nevoie speciale
In momentul in care copilul cu nevoi speciale patrunde in mediul si comunitatea oferite de o scoala normala, va avea doua bariere importante de trecut. Aceste bariere sunt propria timiditate, inhibitie sociala cumulata cu un complex de inferioritate dar si refuzul celorlalti elevi de a-l accepta asa cum este.
[wp_ad_camp_1]
Aceasta este o realitate cu care se confrunta in fiecare zi copilul cu dizabilitati incepand din momentul in care se inchide in urma lui usa casei parintesti. Profesorii, invatatorii si educatorii trebuie sa indeplineasca in acest scop o serie de obiective precum incurajarea copilului, sa promoveze interactiunile sociale dintre copii, sa consilieze parintii dar sa si creeze activitati menite sa creeze relatii de prietenie intre fiecare membru al comunitatii.
Astfel, cele mai bune arme pe care le poate utiliza un cadru didactic sunt strategiile si modalitatile de depasire a barierelor.
[wp_ad_camp_2][wp_ad_camp_1]
Va pasa? Dati mai departe!