Motociclisti interzisi
Postam ieri luarea de atitudine a Asociatiei Motociclistilor fata de masura interzicerii motocicletelor pe timp de noapte in capitala. Am afisat acel comunicat fiindca nu -s de acord cu edilii nostri. Este aberant sa iti cumperi un mijloc de locomotie si sa nu te poti deplasa cu el, este aberant, exact ca pe vremea lui Ceasca, pe cand aveai masina si o duminica o tineai in garaj fiindca circulau numele impare, iar tu detineai un numar par.
Sa nu credeti ca sunt de acord nici cu motocicletele prea preparate si zgomotul emis de acestea, dar nici cu INTERZICEREA unui vehicul care, in orasul si asa sufocat, ar ocupa mai putin loc pe o banda. 🙂 Nu zic sa ii lase in pacea lor pe motociclistii zgomotosi (si nu numai- ar trebui vizate si masinile tunate cu spe’ mii de tobe!!!), ci spun sa se instituie masuri administrative. Exista cod rutier, exista norme de omologare, exista un nivel pana la care nu poluezi fonic. Tot ce este in afara acestora ar trebui sanctionat, iar daca nu se incadreaza in articolele Codului Rutier , sa se aplice amenzi administrative, instituite de primarii. Doar „poluatorul plateste”, scrie in sectiunea „planuri de actiune zgomot urban” a Primarie Municipiului Bucuresti (asta referitor la avioane!).
Am senzatia ca si de data asta se aplica cea mai masura cea mai simpla pentru autoritati. Este mult mai usor sa zici „interzic”, decat sa stai la panda la miezul noptii si sa il prinzi pe poluatorul fonic. Cu atat mai putin comod este fiindca trebuie sa te deplasezi si cu o echipa de la RAR (ar putea sa se implice si primariile in demersul asta, doar ele au fost cele care doresc sa ia masuri) sau sa ti se dea vreun aparat de masurarea decibelilor. Daca nu stiu sa il foloseasca, daca se strica aparatul din dotare si-l platesc, daca sunt contestate in instanta??? Daca… nu e mai simplu sa interzicem si sa luam masuri dictatoriale ?!
Ma intreb aiurea, fiindca nu-s jurist, norma, dar nu poate fi contestata la Curtea Constitutionala hotararea (sau ce e !)? Doar e o moda!