Exista POI marketing?

 

 

Chiar daca nu ne gandim la punctele de interes, ne lovim de ele in fiecare zi a vietii noastre. Mergem la cumparaturi, cautam magazine, ne e foame,  cautam un restaurant, mergem in calatorie,  cautam un hotel, daca trebuie sa ajungem la o adresa, avem nevoie de un punct de reper, de multe ori sub forma unei firme sau a unui magazin mai mare.  

GPS urile au  meniu separat pentru POI (point of interest), care iti permite sa gasesti exact ce te intereseaza: restaurant, cazare, benzinarie. Aceste puncte de interes sunt marcate in general prin semene  simbolice, similare indicatoarelor rutiere (spre exemplu tacamul pentru restaurant, pompa pentru statia de carburanti etc ) . Hartile online ofera aceste detalii si chiar mai mult decat atat. Google maps iti da posibilitatea sa marchezi locul unde se afla o firma sau o institutie  si, in plus, iti permite sa oferi fotografii reprezentative pentru aceasta.

Google este doar un exemplu atotcunoscut, dar exista siteuri autohtone similare.  Harta www.salutbucuresti.ro  contine nu numai arterele rutiere, ci si unele puncte de interes de-a lungul acesteia, cu numele, adresa si, in unele cazuri, numarul de telefon. Cauti “Unirii”, iar  ca rezultat al interogarii primesti o lista care include  piata, statia de metrou unirii 1-2, Fast food Mc Donalds Unirea 2, Tribunalul Bucuresti etc. Odata selecta una dintre aceste sugestii ti se afiseaza numele companiei si datele de contact. Chiar mai mult, poti sa cauti dupa numele firmei. Odata introdus “spring ” in motorul de cautare, am primit ca raspuns toate adresele unde se afla fastfood ul, cu posibilitatea de a-l localiza pe harta.

 

 

 

 

Localizare POI
Localizare POI

 

Pe www.norc.ro  gasesti puncte de interes la fiecare click. “Te plimbi” pe strazi virtuale, vezi de jur imprejur imaginea magazinelor private din strada, firmele publicitare aflate deasupra acestora, siglele lor, pana si  afisele din vitrine se pot observa! Ce nu permite, cel putin la ora actuala norc.ro, este cautare dupa firme, ca punct de interes. Dar potentialul este urias.

Pornind de la aceste exemple, m-am intrebat daca exista Point of Interest Marketing. Sub numele acesta sau altul, imi era clar ca punctele de interes pe harti sunt o forma evidenta de promovare. Blogul  The Milwaukee SEO imi raspunde pozitiv  la intrebare, ba mai mult, considera POI Marketing “the next wave”.  Autorul motiveaza aparitia acestui  nou val de marketing prin scaderea preturilor device-urilor si, implicit,  cresterea vanzarilor de echipamente GPS  ale unor firme precum TomTom , Garmin si Magellan catre diverse segmente ale populatiei.  Popularitatea acestora a condus spre dezvoltarea unor softuri dedicate punctelor de interes si adaugari acestora  (exemple  de siteuri GPS POI US, POI Factory , POI In USA, Garmin POI Loader , TomTom).

Pentru o parte a acestor  furnizori  de sisteme GPS, adaugarea  POI presupune, pe langa localizarea firmei pe harta,  adaugarea a brandului alaturi de adresa,a  siglei care a consacrat-o. GPS Data System ne ofera un exemplu clar in acest sens.  Navads ofera servicii de “navigation advertising”. Exemplele in care POI devine o afacere pentru cel care implementeaza aceste puncte pe hartile “digitale” si o metoda de promovare  pentru cei care aleg ca afacerea lor sa fie gasite pe aceste harti, nu se opresc aici cu siguranta.

Incerc sa imi raspund singura la intrebarea daca “exista POI marketing”. Punctele de interes, marcate pe harti online sau pe sisteme GPS, sunt o mica bucata a mixului de marketing in era Internet, o “felie” eficienta  in special pentru retaileri sau furnizori de servicii care se adreseaza publicului larg. Pe alte meridiane, punctul de interes este exploatat atat de furnizorul harti, dar si de companiile care se vor promovate. Local, se intrevad demersuri “gratioase”, dar sigure in aceasta directie. Directia indicata de POI.

 

Previous post Din seria bolnav cu capu’
Next post Fata lui tata pleaca, dar se va intoarce