Vezi topul agentiilor de publicitate, dupa cifra de afaceri din 2022!
In 2022, sectorul de agentii de publicitate s-a bucurat de o crestere de 10,43%, inregistrand o cifra totala de afaceri de 10,1 miliarde de lei, fata de 9,1 miliarde in 2021. Profitul net total a trecut de la 1,5 miliarde de lei la 1,7 miliarde de lei.
Pe primul loc in top se afla MMS COMMUNICATIONS ROMANIA S.R.L., companie cunoscuta sub numele de Zenith Media. Firma a inregistrat in 2022 o cifra de afaceri de 377,2 milioane de lei, comparativ cu 344,6 milioane in 2021. MMS Communications Romania are un numar de 104 angajati, cu 20 de persoane noi in plus fata de anul anterior.
Pe locul 2 urmeaza EssenceMediaComm (fosta MediaComm), parte a Group M. Group M reprezinta grupul de investitii media al WPP si cea mai importanta companie de investitii media din lume. Din grup mai fac parte si Mindshare, Wavemaker, EssenceMediacom şi mSix&Partners. Filiala din Romania are un numar de 56 de angajati si o cifra de afaceri de 318,8 milioane de lei. Profitul net a atins cifra de 7,4 milioane de lei, cu 1,1 milioane mai mare decat in 2021.
Publicis Groupe Media Bucharest urmeaza in top, dupa ce ani la rand a ocupat locul doi. Compania are o cifra de afaceri de 311,1 milioane de lei si un profit net de 11,1 milioane de lei, in crestere fata de anul 2021 (7,8 milioane de lei). Grupul Publicis are sediul in Franta si detine subsidiare in 104 tari. In Romania, subsidiare ale grupului Publicis mai sunt si Zenith Media, Optimedia si StarCom Media Vest.
Pe locul 4 se afla B.V. McCann-Erickson SRL. McCann-Erickson a obtinut premiul de Agency of the Year timp de 5 ani la rand la Golden Drum, cel mai important festival de creatie din Europa Centrala si de Vest. Din McCann Romania fac parte Universal Romania si MRM Romania. McCann se ocupa atat de campanii la nivel local, cat si la nivel regional si global. Printre clientii internationali se numara Mastercard, Beko, Microsoft, Raiffeisen, KFC, iar printre cei locali: Vodafone, Dorna, Rom, Arctic.