Doi presedinti mari intr-o tara mica….
… Sau invers??
Micul presedinte, care a avut nevoie de un podium care sa ii ajusteze statura liliputana,
a fost in Romania pentru cateva ore, iar romanii l-au privit de jos in sus ca pe un Gulliver.
S-a apropiat usor de Cotroceni, comenta un post de televiziune. Atat de incet, incat jurnalistii chiar isi faceau probleme de ce inainteaza asa greoi, cand intrarea in capitala e libera. (Normal, noi muritorii trebuie sa ne inghesuim zilnic in zona de nord, cu maxim 20 km/h. Scriind aceste randuri realizez ca adjectivul “incet” nu reflecta sub nicio forma modul de deplasare al coloanei prezidentiabilului insuratel. Ar fi trebuit sa vina neanuntat, sa stea in sir cu noi ceilalti si atunci de abia atunci …) . Pana la urma a ajuns, a dat mana cu Basescu, cu Tari si a gesticulat mult in fatza Parlamantului.
S-a facut ceva tam – tam pe tema venirii lui Sarko la noi . Nici macar nu stiu de ce atata tevatura. Pana la urma , Sarko nu ne-a uimit cu nicio decizie politica, nici cu vreo schimbare majora in politica nationala sau internationala a Frantei. Dincolo de functia pe care o detine in mod oficial, prezidentiabilul francez ar putea fi usor confundat cu un play boy, aflat la o varsta a dilemelor, care se insoara si divorteaza, toarna copii, toarna votca pe gat de i se plimba limba in gura, tocmai cand ar trebui sa fie mai ferm. Este un personaj care umple rubricile politice ale ziarelor cu teme mondene…
La Palatul Parlamentului si-a manifestat increderea in Romania si a anuntat ca Franta este cel de al treilea partener al Romaniei. Inca o data imi pun problema : al catelea partener al Frantei este Romania? Exista investitori seriosi in orasul de pe Dambovita. Un exemplu este Gas de France, ai caror reprezentanti i-a intalnit Sarko.O problema de orgoliu si avantaj reciproc, am putea spune. Cu aceeasi mandrie si profitabilitate Distrigaz Sud ne incaseaza mega –facturile, cu aceeasi mandrie s-a incheiat si privatizarea, in urma cu putini ani . Atunci cand, firma franceza prietena a preluat o infrastructura, un numar serios de clienti si a beneficiat de unele facilitati… “Unele” inseamna, de fapt, foarte mult.
Franta va fi partenerul nostru pentru gazoductul Nabucco. Am mai avut un parteneriat strain pentru autostrada Bechtel, iar sumele in joc sunt uriase. De fapt sunt atat de mari incat s-ar putea construi doua autostrazi decente. Vom reitera povestea si in cazul tronsonului pentru gaze?